לייק א בוץ - מרץ 2012


זה הפרסום הראשון בטור החדש שלי במגזין אופניים. תודה לחובב הרוש העורך על ההצעה וההזדמנות.

Like A Botz*

אח, בוץ. כמה שאני אוהב בוץ! מאז שאני זוכר את עצמי כילד קטן (פשוט 17 זה נורא מבוגר) תמיד אהבתי מים ובוץ. כשהייתי קטן אהבתי להשתכשך בבוץ והיום אני אוהב לרכב בבוץ. בתור ילד, אם הייתי חוזר בחורף מהגן בלי כמה כתמים של בוץ ההורים שלי היו מודאגים. אני לא יודע למה בדיוק, אבל רכיבה בגשם פשוט מרגשת אותי. יש משהו מאוד כייפי בלא נודע הזה: המסלול משתנה בכל רכיבה, נוצרים בורות וחריצים חדשים, הסיבובים משנים צורה. אפשר לחשוב שבגלגול הקודם הייתי סוג של דג, אבל זה לא מסתדר עם העובדה שאני פשוט לא מסוגל לסתום את הפה...

לפני שנתיים, הרבה לפני שרכבתי בבוץ, התחברתי לשני משפטים ששמעתי שסדריק גראסיה אמר בראיון:
"Ride the river, there is more grip"
"Think like water, ride like water"

מבחינתנו, הרוכבים בבוץ, כדאי לעשות כמה שינויים באופניים:
  • הדבר הכי חשוב הוא כמובן הצמיגים. צמיגי בוץ שונים מאוד מצמיגים רגילים מבחינת גובה, גודל וצפיפות הקוביות ומבחינת רוחב הצמיג. בצמיגי בוץ (spikes) הקוביות יותר צרות וגבוהות והמרחק ביניהן הרבה יותר גדול, כדי שהצמיג יתנקה מהר יותר ויתחפר יותר עמוק בבוץ.
  • שינוי משמעותי נוסף הוא כיול המתלים שמשתנה בצורה דרסטית בעקבות שינוי הפידבק שמקבלים מהקרקע. ככל שהקרקע מתרככת, צריך להקשיח את המתלים כדי לשמור על פידבק זהה פחות או יותר שיועבר לידיים ולרגליים בזמן הרכיבה.
  • בנושא הבלימה, המשוואה היא פשוטה: סלעים רטובים + ברקס = בום ולכן זה קריטי למצוא את נקודות האחיזה ברכיבה בבוץ, בגלל האחיזה הפחותה.
  • רצוי להתקין מגן בוץ בין הקראונים של הבולם (ייעודי או סתם פנימית גזורה) כדי לעצור את כל הבוץ שהגלגל הקדמי זורק.
  • כדאי לרסס את כל מערכת ההילוכים בכמות מכובדת של שמן סמיך ״רטוב״ כדי לדחות מים ובוץ מהקסטה ומהשרשרת.
  • טריק מעניין ואחרון הוא ריסוס כל האופניים בספריי סיליקון כדי שהבוץ לא יידבק לאופניים והביצועים של המכונה יישמרו לאורך כל המקצה.
רציתי לסיים בבדיחה גסה וקורעת שקשורה לבוץ. סיפרתי אותה ליד המדורה, ערב התחרות הבוצית בבית קשת, אבל העורך סינן אותה כי יש פה ילדים.

ולכל מי ששואל מה טוב בדאונהיל יש לי תשובה עם הוכחה מדעית: בשנה האחרונה, הדאונהיל בארץ מגדיל את כמות המשקעים. זאת עובדה שלא משנה מתי מתקיימת תחרות דאונהיל, המסלול תמיד רטוב ובוצי.

יונתן יתום, בן 17 וחצי, רוכב דאונהיל בחסות כספי סייקלינג ופאן רייד

* הכותרת בהשראת השיר "Like A Boss" של "The Lonely Island"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה